Selamat Datang ke Dunia Cinta Leanna

Bisikan lembut membuai elusan syahdu membawa usapan merdu diiringi belaian rindu sehingga terciptanya Cinta Leanna yang tiada pengakhirannya di dunia fana ini...

Wednesday, 10 April 2013

ENGAGED??????????

Cinta Leanna is ENGAGED!!!!!!!!!!!!

OMG, really????
hahahaha diri sendiri pun xpercaya.. =D
ye, aku, Cinta Leanna sudah menjadi tunangan orang.. orang mana?????
hihihi.. orang yang aku pernah cite sebelum nie... <3 <3 <3




nanti akan diupload gambar2 time bertunang 2..huhuu
malunyaaa..(blushing)

Tuesday, 10 July 2012

Air Mata...

Ya Allah, mudahnya seorang insan bergelar Hawa menitiskan air matanya... Mudahnya jernih-jernih mutiara itu mengalir tanpa henti, tanpa diminta dan tanpa diduga.. Kenapa ini semua harus terjadi? Kenapa aku perlu mengalami keadaan seperti ini..? Kenapa aku perlu membuat keputusan seperti ini..? Kejamkah aku? Jahatkah aku??

Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk berdepan dengan semua ini.. Aku mohon ditabahkan diri ini.. Sesunguhnya hanya pada-Mu aku bermohon Ya Allah.. Semoga apa yang bakal berlaku ini akan berakhir dengan baik dan tidak akan ada yang berdendam dan sakit hati..

Perkara yang aku rencanakan selepas peristiwa ini aku harap Engkau merestuinya.. Itu sahaja permintaan aku... Ampunkan aku...

Wednesday, 2 May 2012

Cinta aku, dia dan kamu...

Assalamualaikum...

Lama aku x bermadah bicara di sini.. terlalu banyak kekangan yang datang.. tapi malam nie aku luangkan sikit masa untuk aku coretkan sesuatu disini.. banyak sangat cite yang aku nak kongsi tapi xsemua perlu dipaparkan disini.. cukuplah sekadar cite antara aku, dia dan kamu...
awal bulan lepas aku bertandang ke sebuah negeri (dalam Malaysia jugak)...hehe negeri yang ada dia disitu..

~~imbas kembali~~

tahun 2008 - sekarang
waktu tue aku dalam kelas bila dia tetiba anta sms.. " salam, boleh berkenalan?"... dengan muka terkejut yg xtau sape la pengirim sms nie, aku pn diam je, xbls sms tue... yela, dlm kelas nie.. satg kantoi lak ngn cikgu.. tp xpe ckgu sporting la ngn aku sbb aku dbenarkan bawa nfon...(rasa bangga lak jd anak emas ckgu..).. selang dlm 10min lepas tue, masuk g 1 sms.. org yg sama.. "nape xbls sms sy..? xsudi ke nak bknalan?".. aku pn dengan perasaan xnk kecewakn si pengirim sms, aku pn bls.. " sori, sy dlm class.. japg sy sms awk k.."..

perkenalan kami bermula sbb kawan aku (Miss M) yg bg no aku kat dia.. saja nk kenalan dulu... kami berkawan tp sekadar berkawan shj sbb dia pilih kawan aku (Miss H), cntik, kulit cerah, comey (aku kn gelap, xcomey..hmmm T.T) sbg GF dia... xpe, aku redha la da tue pilihan dia..

xlama pas2 dia mula rapat ngn aku sbb dia ada masalah ngn Miss H.. aku pun sebagai pendengar yg setia, dengar setiap curahan rasa ati dia smpai la satu ari dia kata yg dia suka aku (time nie dia da clash ngn Miss H).. aku pun terkejut la, apa yg wat dia suka aku? sedangkan aku xcantik, kulit pun gelap..hmmm lagipun aku da ada yg punya.. seorang lelaki yang rapat ngn aku time kolah.. aku cakap kat dia aku pun syg dia tp sbg kawan.. apa2 pun dia tetap kawan aku..

~~~....~~~

Kuasa Tuhan.. sape boleh halang... cinta dan ksh syg adalah anugerah Allah SWT.. Dia lebih tau tentang ati kita kerana Dia adalah pemegang setiap ati manusia... mula berkawan, akhirnya bercinta.. tapi mungkin org akn kata dia kekasih gelap aku sbb aku dah ada BF time nie... apa pun anggapan org, hanya Allah yg lebih tau ati aku... waktu berlalu sgt pantas.. tempoh perkenalan kami da masuk 4 tahun.. yg bestnya sepanjang tempoh tue aku cuma knal dia dr suara dan gmba.. kami cuma berhubung melalui nfon.. kalu org lain, mesti akan pelik, bercinta dlm fon je.. xpnh jumpa pn... tp tue la kisah kami... kalu najwa latiff ada cinta muka buku.. kami nie cinta sms..

macam aku cakap mula2 td.. aku pergi negeri yg ada dia..hehe aku jumpa dia buat pertama kalinya selepas 4 tahun... hanya Allah yg tau perasaan aku, perasaan dia, perasaan kami.. subhanallah, Dia makbulkan doa2 kami untuk bertemu.. sepanjang seminggu aku dekat sana(umah dia+ family dia k, bukan umh bujang..huhuu) aku belajar cara hidup dia, aku tgk sndri cara dia, perangai dia, cmna keadaan family dia.. family boleh accept kehadiran aku dlm umah tue.. bila nak balik, ati aku sayu sgt.. mcm xnk berpisah dengan dia.. sakit sgt ati nie bila jauh... dah berapa banyak air mata aku mgalir waktu nak blik.. dia pn da tgk aku menangis sbb aku terpaksa balik..aku belum rasmi jadi hak mutlak dia...

bila ada balik, aku rasa sunyi sgt, kosong, cam hilang something... lepas tue baru aku sedar yg cinta aku, ksh syg aku, rindu aku sgt mendalam utk dia... anugerah yang Allah bg nie hanya utk dia... dan skrg aku perlukan kekuatan utk berdepan dgn family aku yg baru tau sal dia n paling penting aku perlu berdepan dgn BF aku yg tau aku berkawan ngn dia tp bukan berhubungan ngn dia... aku xnak putuskn silaturrahim, berdosa hukumnya.. aku harap BF aku leh lepaskan aku dgn cara yg baik dan kami xberdendam..

Ya ALLAH, Kau kuatkanlah aku.. Kau berikanlah aku petunjuk.. sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui segala yg terjadi..
amin.



Friday, 28 October 2011

kenapalah aku mudah menumpahkan air mata..?
kenapa laki macam dia yang aku anggap terbaik dalam hidup aku... yang aku sanjung dalam hidup ini boleh jadi macam 2...?
Ya Allah, aku xtau apa patut aku lakukan...?
apa yang patut aku buat?
aku buntu.... aku perlukan dia...
aku sayang dia.... sesungguhnya aku takut kehilangan dia..aku xnak kehilangan dia...aku xnak dia jauh..pergi dr hidup aku... aku perlukan dia Ya allah.... tolonglah aku Ya Allah.... jauhkanlah sifat itu dr dirinya... dia bukan seorang yang kasar, perengus, pendendam... dia insan terbaik pernah aku kenal... hanya Engkau lebih mengetahuinya Ya Allah.... jauhkanlah dia dr sifat2 mazmumah itu... sesungguhnya hanya padaMu aku bermohon Ya Allah...
berikan kami peluang hidup bersama...jodohkanlah kami.. temukanlah kami dengan kebahagian Ya Allah....

http://www.youtube.com/watch?v=eFzahwGM9uo

Monday, 22 August 2011

Hati

Ya Allah, tabahkanlah hati aku ini.. sesungguhnya aku xtau nk buat apa.. aku nakkan sebuah hubungan yang terjalin atas dasar cinta, kasih sayang tapi nampaknya aku xcukup kuat nak dapatkan cinta itu.. aku dah penat Ya Allah.. Aku sayangkan dia, hubungan kami tapi aku xmampu tinggalkan dia untuk 'dia'.. masing2 ada kelebihan masing2, kekurangan masing2... kedua2nya aku sayang, aku cintai, sikit pun aku xpernah nak bezakan kedua2nya walaupun hakikatnya diorg berbeza.. kenapa aku perlu lalui semua ini Ya Allah... aku xde tempat nak mengadu Ya Allah.. aku nak menangis tapi aku malu Ya Allah.. aku malu menangis depan insan2 yang berada disekeliling aku.. aku seboleh2nya nak jadi kuat..menahan tangisan aku, sentiasa tersenyum demi menyembunyikan hakikat sebenar hatiku... Ya Allah, aku xkuat Ya Allah... aku nak menangis tapi aku perlu bertahan Ya Allah... Ya Allah. air mata dah bertakung di birai mata, tapi aku takut aku xmampu nak menahannya Ya Allah.. setiap detik, setiap saat bagaikan sembilu menghiris hatiku, merobek jantungku, cuba mengeluarkan isi jiwaku yang hanya mampu dilihat oleh mata hati... cuma air mata. tangisan je mampu redakan perasaan gundah ini tapi aku xboleh.. tangisan hanya melemahkan aku... Ya Allah, kenapa aku lemah Ya Allah??? Kenapa nasib aku begini? kenapa aku perlu hadapi semua ini? kenapa Ya Allah...? ini ke ujian untuk aku.. bagaimana kesudahan cinta kami Ya Allah...? Cinta aku dengan dia? sayang aku pada 'dia'? apa yang patut aku buat Ya Allah? jalan apa yang patut aku pilih? arah mana yang aku perlu tuju?
Aku mahukan jawapan tapi aku x berani cari jawapan 2...

Tuesday, 16 August 2011

Relaku Pujuk

Relaku pujuk..hmmm bila dengaq je lagu dendangan Spider.. dengaq je suara serak2 basah Tam, hati aku dirundung rindu.. rindu yg teramat.. entah kenapa lagu 2 sungguh terkesan buat diri aku..walaupun aku suka mcm2 lagu tapi bila dengaq je lagu nie aku dah xtentu arah, org kedah cakap xtorah...hmmm hati aku tetiba rasa rindu, sunyi, sepi, luluh.. tapi yg pastinya aku xtau kepada siapa, utk apa dan kenapa rasa2 ini bertamu dikalbu aku disaat hujan sedang turun membasahi Kulim, Kedah Darul Aman ini... lagu ini selalu memutarkan waktu aku dekat sekolah menengah... saat kenangan aku bersama teman2, sahabat2 aku.. dan juga kenangan bersama si dia.. si dia yg aku xpnh knal.. si dia yg aku xpernah tau siapa dia walaupun namanya.. aku cuma pernah memandang dia, mendengar suaranya cuma 1x.. cuma 1x itu... itulah saat pertama dan terakhir.. takkan ada g waktu2 mahupun masa untuk aku bersua lagi dgnnya.. aku dh xigt wajahnya..tapi mungkin suaranya aku masih boleh cam... insyaallah.. bila diamati lirik lagu nie.. didalami maksud tersiratnya.. didendangkan dgn penuh perasaan.. tiap kali itulah hati aku dirundung oleh 1perasaan yg aku sendiri xpasti.. takde siapa pn tau ttg kewujudan si dia yg aku namakn dia dgn nama seseorg dlm karya2 aku yg wujud lepas je dengaq lagu Relaku Pujuk nie... nama tue cuma rekaan aku.. sekadar utk aku namakan dan mencipta personaliti buat dirinya yg aku mmg xpernah kenal.. aku jugak xtau siapa dia n ape yg dia buat skrg..? sungguh aku xpernah kenal... dia cuma wujud dalam angan2 lenaku, menghiasi malam2 aku yg sarat dengan kerinduan, penuh dgn cinta dan kasih sayang.. si dia jugak xtau bahawa aku ingin sekali mengenalinya walau cuma 1x..tapi tue cuma keinginan.. xpernah terluah secara zahir... hanya Allah SWT yg tahu isi hati ini.. semua yg tercoret nie adalah isi hati dan perasaan aku sewaktu aku dibangku sekolah lagi..skrg aku dh dewasa, sudah menginjak ke angka 20an.. sudah bisa berfikir dgn matang.. tidak lagi digelar anak2 hingusan yg belum dewasa...hehehe.. perasan ini ttp wujud tiap kali lagu Relaku Pujuk bertandang menghidangkan halwa telinga yg cukup bererti buat aku suatu masa dahulu... walaupun hati aku cukup terkesan dengan lagu ini, kalbu merasa terbejat dengan perasaan yg bertamu, aku masih lagi mampu tersenyum, memaniskan wajah yg ceria kerana perasaan ini tidaklah membendung diriku dari meneruskan kehidupan yg penuh dengan warna-warni tanpa meninggalkan pahitnya rasa hidup di atas dunia yg fana ini...

p/s: kalu jumpa karya2 aku nanti, aku upload dekat blog nie..hehehe

Saturday, 13 August 2011

Wishes

arinie 13/08/2011...besday aku la wat2 lupa..hehehe waktu bukak fb pagi nie ramai yg wish kat aku..huhuu thnkx buat sume yg wish.. im lovin it..hehehe aku pn xsgka da jugak yg igt n sms aku, kol aku...bestnya rasa sbb da gak yg igt besday aku.. tapi bukan aku nk cite keterujaan aku dapat ucapan2, wishes dr dorg sume..
apa yg aku nak kongsi ialah sifat ikhlas dorg waktu wish besday 2.. semangat kekawanan yg dorg tunjukkan.. bagi aku bukan semua org mampu nk luahkan perkataan selamat hari jadi, happy birthday, otan jyou bi omedeto... kadang2 ucapan seperti ini agak berat diluahkan walaupun ianya tidaklah seberat lori bertan-tan, tidak juga berjisim 1000newton..huhuu melalut lak aku nie..^_^
kenapa kita akn kata happy birthday, selamat hari lahir, semoga pnjg umur, dimurahkan rezeki, berdoa yg baik2 utk kesejahteraan seseorg 2 bila tiba hari lahirnya??? hmm nape ek? pada pndapat aku la ek sume ucapan2, doa2 yg dipanjatkan adalah utk membahagiakan seseorg 2 dan juga kita sentiasa nak dia berada dalam keadaan sihat dan bernaung dibawah keredhaan Allah SWT... kita nak dia berasa dihargai, diingati dan tahu bahawa ada insan lain yg menyayanginya di dunia ini.. tapi 2 pendapat aku la.. xtau la pndapat org len kan.. setiap org ada olahan pendapat dia yg tersendiri.. lain org lain pemikirannya, rambut sama hitam tapi hati lain2... ^_^
uihhh, aku nie guna ayat ilmiah lak..hehe niat nk jadi penulis tp langkah masa depan kurang berpaksi ke arah itu..hehe so kat blog nie jela aku nk abadikan hasil2 tulisan aku yg tak seberapa nie.. ^_^